21 Haziran 2012 Perşembe

2012 ÖYP Başvuruları Ne Zaman Başlıyor?




2012 haziran öyp başvuruları, 2012 haziran öyp başvuru tarihleri, öyp başvuruları 2012 ne zaman, öğretim elemanı yetiştirme programı 2012, öyp başvuruları ne zaman 2012, öyp kontenjanları 2012, 2012 haziran öyp kadroları
YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya'nın 2012 yılının Ocak ayında yaptığı açıklamaya göre; Öğretim Üyesi Yerleştirme Programı (ÖYP) kapsamında 2012 yılında 4 bin öğretim görevlisi atanacak. Fakat henüz ÖYP 2012 başvuları ile ilgili YÖK'ten bir açıklama gelmedi. 



YÖK Başkanı'nın "Üniversitelerin geleceği ÖYP'de" açıklaması ile; gelecek için önemi daha da artan ÖYP sisteminde, 2012 yılındaki yeni düzenlemeyle birlikte puanın hesaplanmasında yüzde 60 ALES, yüzde 25’in mezuniyet not ortalaması, yüzde 15 de yabancı dil bilgisinin etkili oluyor.

Benzer Konular
2012 Yılı Sınav Takvimi
İngilizce Ders Notları İçin Tıklayınız
Almanca Ders Notları İçin Tıklayınız
ÜDS ve KPDS Çalışma Notları İçin Tıklayınız
Dörtlük Sistemin Yüzlük Sistemdeki Puan Karşılığı
2012 KPSS Güncel Bilgiler İçin Tıklayınız

Öğretim Üyesi Yetiştirme Programına İlişkin Usul ve Esaslar 2012

2012 ÖYP Araştırma Görevlisi Alımı Genel Duyurusu

ÖYP Yerleştirme Sonuçları 2012

18 yorum:

  1. lisan notunun yüzdesi arttırılmalı..
    böylelikle lisansa başlayan öğrenciler çalışmaya sevkedilir ve başarı oranı rahatlıkla yükseltilebilinir..
    doğuda torpille not ortalamaları yüksek diyenlere ise; hiç mi hiç katılmıyorum. not ortalamalarının torpillerle yüksek olduğunu düşünenler, kendilerine teselli vermek için için bu şekilde fikirler ortaya atıyorlar. not ortalaması yüksek olaanlar sadece doğudaki üniversitelerde değil batıdaki üniversitelerdede mevcuttur. dört yılın emeğinin yüzdesinin yükseltilmesinin değerlendirmelerde dikkate alınmasını talep ediyorum. saygılarımla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaş ben boğaziçi üniversitesi tarih bölümü mezunuyum. ingişlizce eğitim alıyoruz. alesten 93 üdsden 90 gibi puanlar aldım. lisans ortalamam bölüm 8. si olmama rağmen 2,91. Bizim üniversite için çok iyi bir ortalama ama anadoluda ki en düşük lisans ortalaması 3ün üstünde ve bilgi olarak yanımdan bile geçemezler. bence bir sınav yapılmalı ayrıca. okuldan bana sadece 75 puan geliyor ama bu benim bilgimi ölçmez. ünilerin hepsi birbiriyle denk değil. unutmamak lazım

      Sil
    2. çalışsaydın

      Sil
    3. Sayın mehmet şimşek,
      öncelikle tavrınızı hiç hoş bulmadım ki bu konuşma yakışık alır bir konuşma değil.çünkü bilgi not ortalamasıyla yada zamanında kazanmış olduğunuz üniversiteyle ölçülmez sadece, konuşmayı becerebilmekle de ölçülür. ''anadoluda ki en düşük lisans ortalaması 3ün üstünde ve bilgi olarak yanımdan bile geçemezler. bence bir sınav yapılmalı ayrıca.'' Böyle düşünen insanlar bir sonuç görüp tatmin olmak isterlerse kendi alanımdaki kişilerle bir defalık bu işe varım diyebilirim. ancak şunu demeden de geçemeyeceğim bilgi sınırlı değildir,bir alana yada bir üniversiteye hapsedilmiş birşey değildir, eğer bir bilim insanı olma yolundaysanız işe bunu öğrenmekle başlayabilirsiniz.

      Sil
    4. kesinlikle lisans ortalamalarının puanı yukseltılmelı.4 yılın emegı nasıl önemsenmez. 3 saatlık turkce matematık sınavı ales bile lisans notundan daha yuksek olması bıle bence gerekmez. ama sız alanınızda bır akademısyen olacaksanız nasıl olurda 4 yıllık lısans bılgısıne bakılmadan akademısyen olucaksınız..
      lısans ortalamasının yuzdesının önemlı oldugunu ve yuksek bır yuzdelık dılıme sahıp olması gerektıgını soylemeden kendımı alamıcam.. saygılarımla..

      Sil
    5. ÇOK HAKLISINIZ....

      Sil
    6. lisans not ortalamasının değeri % 25'e düşürülmüş.. İyi de olmuş..

      Sil
    7. HER ÜNİVERSİTENİN NOT ORTALAMASINA ETKİSİ FARKLI BENCE TAMAMEN DÜŞMELİ %1 GİBİ YA DA TAMAMEN KALKMALI.BİRİ YATARAKTAN ORTALAMA YAPIYOR BİRİ SIKI ÇALIŞARAK ORTALAMAYA ULAŞAMIYOR.BUNUN ÇALIŞMAMAKLA DEĞİL BAŞTA DEDİĞİM GİBİ ÜNİVERSİTELERİN DURUMU ETKİLİ OLUYOR.

      Sil
    8. lisans ortalamaları puanı düşürülmeli. ben dokuz eylül iktisatta okuyorum. çok iyi bir üniversite değil anack anadoludaki birçok üniversiteye göre eğitimi çok katı.misal bizim mikro derslerinin ortalaması 40u 50 yi geçmezken balıkesirde okuyan arkadaslaırım 90 100 le geçerdi? bu nasıl bir eşitlik şimdi

      Sil
    9. %10 a düşürsünler ya da kaldırsınlar. lisansta ezberci sistemle 20 sayfa kağıda çalışıp yüksek not alanlar çalışsaydın diye saçmalamasınlar.
      biri de, yok neymiş tavrını hoş bulmamışmış :D bırakın ya, istediği tavırla yazar adam, beğenmiyorsan cevaplamaya bile gerek duymazsın :D
      mehmet son derece haklısın. adamlar lisanstan 95-100 ortalama ile çıkıyor. benim üniversitemde hocalar hepsini çok iyi yaparsak 80-85 veriyorlar ve bölüm birincimiz 3,15 not ortalamasıyla bitiriyor. her üniversitede ders sınavları ortak bir sınav sistemi aracılığı ile yapılıyor olsaydı dediğinizi haklı bulurdum, o zaman %90 bile olsun derdim.

      Sil
  2. neden hala bu kadrolar açıklanmadı?

    YanıtlaSil
  3. cari üsul ile geçenler de bir yere başvurdum. rakibim olan kişinin ortalaması 96,7. Ben Marmaradan mezunum. gel gör ki bizim sınıf birincisi olanın not ortalaması 84. bizim bölümde hoca yanlışlıkla 95 verdi mi yanlışlıkla çok vermişim normalde ben bu kadar not vermem deyip notu değiştiren hocalar. bilgi kısmına gelince. eminim ki cari de girmiş olduğum sınav kağıdımda bir kelimelik bir yanlış var, daha sonra kontrol ettim. ama ortalamam 96 olmadığı için yerleşemedim. bu durum özel üniversitedeki kişilerin not ortalamsının en düşük olanının 3.0 olması gibi.

    YanıtlaSil
  4. niye not ortalamasının yüzdesinin arttırılması isteniyor anlamış değilim??

    o zaman ben de kalkıp şöyle derim;
    - kpds ve üds'den 65 şartı getirilsin yada 70.. niye çünkü benim ingilizce puanım daha yüksek!
    - ales'in yüzdesi arttırılsın! çünkü benim ales puanım yüksek..

    vs vs herkes kendine yontabilir bu durumu kusura bakmayın.. kimse olması gerekeni tartışmıyor esasında.. herkes kendisine çıkar sağlamanın peşinde..

    olması gereken, her alana özgü sınavın yapılması, herkesin kendi alanından sınava girmesi.. kabul çok büyük bir organizasyon gerekiyor ama karpuz seçmiyoruz, bilim adamı seçiyoruz, bizim için önemli olan bilgi değil mi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadrolar neden hala açıklanmadı ya :/

      Geçen yıla göre bayağı zaman geçmiş..

      Sil
  5. kadrolar ne zaman açıklanacak?

    YanıtlaSil
  6. arakdaşlar ne zaman açıklanacak bilen yok mu?

    YanıtlaSil
  7. yeni değişiklikle ALES ten en az 70 almış olmak kalktı mı ?
    ne alırsan al %60 ALES , %25 ORT. %15 DİL mi oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alesten 70 almadan hangi bölümde araştırma görevlisi olmak istedin anlamadım.Okuul puanın ne kadar yüksek olsa da 70 almadan nereye giriyon çok merak ettim.

      @Emirerine de katılıyorum.Herkes kendi canı yanıyor diye vızzıklıyor.Benim okuluma göre puanım 77 ama yök e göre 69...ne yapacaz şimdi.Bunlar sorun çzöücü değil.işin aslı,madem hak hukuk peşinde herkes.Alan ile ilgili sınav en iyi...

      Sil