20 Haziran 2011 Pazartesi

ÖYP Nedir?




 ÖYP; öğretim üyesi yetiştime programı, öyp başvuru, öyp tercihleri, öyp kadroları, öyp bilgileri

Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP), öğretim üyesi ihtiyacını karşılayabilmek amacıyla, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Yasasının yurtdışı ve yurtiçi doktora öğrenimini kapsayan 33. ve 35. maddelerinin harmanlanması ile geliştirilmiş yeni bir modeldir. Bu modelde, bir yandan üniversitelerin bilim ve teknoloji üretme kapasitesi arttırılırken diğer yandan da öğretim üyesi yetiştirilmektedir. Yurtiçi-yurtdışı bütünleştirilmiş doktora programı olarak işleyen modelin en önemli özelliklerinden birisi, mezun olan öğretim elemanının kendi üniversitesine tez danışmanı ile hazırladığı bir araştırma projesi ile dönmesi ve orada da ortak araştırmalara devam etmesidir.


Ayrıca ÖYP;

Doktora, bir öğrencilik döneminden çok, bilimsel araştırma kariyerinin başlangıcıdır ve bizzat "araştırma yapmak" esasına dayanır. İyi bir araştırma ortamı, başarılı bir bilim adamının yetişmesinde olmazsa olmaz koşuldur. Öğretim üyesi açığını kapatabilmek amacıyla DPT desteği ile geliştirilen Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP), saygın bir üniversitede, iyi bir araştırma ortamında, gelecekte önemli araştırmalara imza atacak öğretim üyelerinin yetiştirilmesi için tasarlanmıştır.

ÖYP, ülkemizde uzun süredir sürdürülmekte olan "yurtdışında doktora eğitimi" programlarına yurtiçinde geliştirilen alternatiftir. Yükseköğretim Kurulu 26.03.2010 tarihinde yayımladığı "Öğretim Üyesi Yetiştirme Programına İlişkin esas ve Usuller" ile programın yürütülme şeklini yeniden düzenlemiştir. Ayrıca Program çerçevesinde 2000 kişilik kadronun 41 yeni kurulan üniversiteye dağılımı da gerçekleştirilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder